همه چی بلاگ

همه چی بلاگ

هرگونه کپی برداری از وبلاگ باذکر منبع«گروه سالیجون»بلامانع است
همه چی بلاگ

همه چی بلاگ

هرگونه کپی برداری از وبلاگ باذکر منبع«گروه سالیجون»بلامانع است

22 سرانجام ناخوشایند در صورت کم خوابی

ین روزها بی‌خوابی یکی از مشکلات عمده در جوامع انسانی است. دل‌مشغولی‌های بیش از حد انسان‌ها، آن‌ها را دچار کم‌خوابی می‌کند که این موضوع می‌تواند از نظر جسمی و روحی اثرات مخربی برای افراد در پی داشته باشد. در ادامه به بررسی سرانجام ناخوشایندی خواهیم پرداخت که در صورت مداومت در بی‌خوابی به سراغ افراد خواهد آمد.

امروزه در جوامع شهری بی‌خوابی یکی از مشکلاتی است که می‌توان آن را به روشنی دید. در سال 1942 میلادی متوسط ساعت خواب هشت ساعت بود، اما هم‌اکنون این میزان به 6.8 ساعت در هر شب رسیده است. میزان متوسط خواب ایده‌آل برای هر فرد بالغ در طول 24 ساعت شبانه روز بین 7 تا 9 ساعت است.

براساس آمارهای منتشر شده، بیش از 40 درصد از آمریکایی روزانه کمتر از هفت ساعت می‌خوابند، بر این اساس بیش از 70 میلیون نفر از آمریکایی‌ها دچار کمبود و اختلالات خواب هستند.

 
salijoon.ws
 

با وجود اینکه همگان از اهمیت میزان مناسب برای خوابیدن آگاه هستند، اما باز هم شاهد کم خوابی مخصوصا در میان جوانان هستیم. در جامعه‌ی ایرانی اغلب جوانان پس از بازگشت از محل کار یا دانشگاه مشغول اموراتی نظیر تماشای انواع سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی یا انجام بازی‌ و وب‌گردی هستند، از این‌رو بی‌خوابی در کشورمان نیز به مشکلی در میان جوانان تبدیل شده است.

در ادامه به بررسی ۲۳ خطری خواهیم پرداخت که در صورت کم‌خوابی ممکن است گریبان‌گیر افرادی شود که از این مشکل رنج می‌برند.



1. کج خلقی

براساس تحقیقات انجام شده از سوی جمعی از محققان، بد خلقی از جمله‌ی موارد مشهودی است که می‌توان این موضوع را از شکایات متعدد اطرافیان افرادی که کمتر از میزان طبیعی می‌خوابند، مشاهده کرد. این تیم از محققان شماری از افراد کم‌خواب را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که این افراد در برابر برخی مسائل واکنش تند‌تری نشان می‌دهند. برای مثال می‌توان به ایجاد مزاحمت در زمانی اشاره کرد که این افراد مشغول کار هستند.

 

ادامه مطلب ...

عکسهای جدید چهره ها در شبکه های اجتماعی

حمید گودرزی و همسر محترم روی فرش قرمز جشنواره برای عکاس ها لبخند میزنند. قبل تر ها عرف این بود که دختر خانم ها صورتی می‌پوشند و آقا پسر ها آبی. مخصوصاً مادربزرگ هایی که مسئول تهیه سیسمونی نوزادان بودند همیشه این اصل را رعایت میکردند، ولی حالا... بگذریم.
 

salijoon.ws


 

کوروش تهامی و همسر جان که در سِت یکدست مشکی با هم هماهنگ ظاهر شدند. دقیقاً مثل هالیوودی ها.
 

salijoon.ws

  
ادامه مطلب ...

معرفی ۱۰ تلفن هوشمند برتر سال ۲۰۱۵

تا به این لحظه در سال ۲۰۱۵ شاهد معرفی و عرضه تعداد زیادی تلفن هوشمند از شرکت‌های مختلف بودیم. برخی از این موبایل‌ها صرفا به دوربین توجه داشتند و برخی دیگر به سخت افزار و تعداد زیادی نیز در رده‌های مختلف پایین رده، میان رده و بالارده معرفی شدند.

در حقیقت، امسال پر بوده از اخباری که مرتبط با صنعت موبایل بودند. در میان سیل عظیم این گوشی‌های هوشمند، بسیاری از خریداران با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر هم دقیقا نمی‌توانند گزینه‌ای را از این بین برگزینند.

ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با ۱۰ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵ تا به این لحظه، آشنا سازیم تا بتوانید در امر تصمیم گیری برای خرید بهتر عمل کنید.

 

۱۰ – سونی اکسپریا زد ۳ پلاس

در سال ۲۰۱۴ شرکت ژاپنی سونی، با معرفی گوشی هوشمند زد ۳، یکی از بهترین موبایل‌ها را به جهانیان معرفی کرد که در آن سال جز بهترین‌ها به شمار می‌رفت. 

اما این شرکت استراتژی طراحی محصول خود را در سال جاری میلادی نیز تکرار کرد و با اعمال یکسری تغییرات تلفن هوشمند اکسپریا زد ۳ پلاس را معرفی کرد که فعلا پرچمدار ۲۰۱۵ سونی محسوب می‌شود. همانطور که اشاره کردیم این محصول بسیار شبیه به نسل قبلی خود یعنی زد ۳ است و تغییرات ظاهری زد ۳ پلاس نسبت به نسل قبلی خود بسیار کم است. مثلا محل قرار گیری پورت میکرو یو‌اس‌بی از بالا به پایین گوشی تغییر یافته و نیز درپوش پین‌های مغناطیسی شارژر هم حذف شده‌اند.

اما علی‌رغم اینکه در ظاهر اکسپریا زد ۳ پلاس تغییر چندانی به وجود نیامده، ولی در دل این محصول نسبت به زد ۳ تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی را اعمال کرده است. یکی از بزرگترین این تغییرات استفاده از چیپست ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰ است که قطعا باعث می‌شود عملکرد گوشی مورد بحث نسبت به نسل پیشین بهبود قابل توجهی داشته باشد.

سونی در اکسپریا زد ۳ پلاس از یک سنسور Exmor RS با کیفیت 20.7 مگاپیکسل بهره گرفته. صفحه نمایش این گوشی 5.2 اینچی بوده و کیفیت فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارای می‌دهد. پنل بکار گرفته شده شده در این صفحه نمایش از نوع IPS است و نیز از تکنولوژی‌های اختصاصی Triluminos و X-Reality سونی در آن استفاده گشته.

در کنار این موارد، اکسپریا زد ۳ پلاس به سیستم عامل اندروید آبنبات چوبی گوگل مجهز گردیده و تفریبا همان امکانات نرم‌افزاری ساده و همیشگی که در زد ۳ هم شاهدش بودیم در این موبایل هم بکار گرفته است.  ادامه مطلب ...

روزه داری با نوشیدنی های سنتی...

 


 

روزه داری در فصل گرما

کارشناسان تغذیه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به روزه داران توصیه می کنند، نوشیدنی های سنتی مانند شربت آبلیمو، خاکشیر، تخم شربتی، کاسنی، سکنجبین و بیدمشک می تواند به کاهش تشنگی و عطش در ماه مبارک رمضان کمک کند.

کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی انستیتو تغذیه گفت: روزه داری در فصل گرما بدن را دچار کم آبی می کند، آب بدن مهمترین عاملی است که می تواند برای روزه داران باعث مشکلات زیادی شود و حتی جان فرد را به خطر اندازد.

دکتر نسرین حاج سید جوادی فاصله بین افطار تا سحر را بهترین زمان برای جبران آب بدن خواند که می توان از نوشیدنی های سنتی، چای کمرنگ ، انواع میوه های تابستانی و آب میوه های طبیعی و کم شیرین استفاده کرد. وی اظهار کرد: راهکارهایی را متخصصان تغذیه به روزه داران برای جبران کم آبی بدن توصیه می کنند به شرح زیر است:

   ادامه مطلب ...

با سوپر اسپرت ایرانی-آمریکایی رضوانی بیست آشنا شوید

رضوانی موتورز نام یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه تولید خودروهای سوپر اسپرت خاص و گرانقیمت است.کمپانی رضوانی موتورز توسط آقای فردیس رضوانی ( ایرانی الاصل ) تاسیس شده و هم اکنون در حال کار بر روی جدیدترین سوپر اسپرت خود با نام رضوانی بیست ( Rezvani Beast ) است.

با فردیس رضوانی آشنا شوید


 

فردیس رضوانی فعالیت حرفه‌ای خود را با طراحی و تولید خودروهایی مانند Vencer Sarthe آغاز کرد. او فرزند یک خلبان جنگنده‌ است و همین باعث ایجاد علاقه او نسبت به طراحی هواپیما و خودروهای عجیب شد. رویای او برای ساخت ابرخودروهای خاص با عملکرد متفاوت در نهایت منجر به بنیانگذاری شرکت خودروسازی و طراحی خودروی رضوانی شد. این شرکت برای اشخاص به‌صورت خصوصی خودرو طراحی می‌کند.

رضوانی تیمی قدرتمند از طراحان، تولید‌کنندگان و مهندسان را در اختیار دارد و از آنها در طراحی و ساخت خودروهای مسابقه پیشرفته استفاده می‌کند. سمیر سادیخوف یکی از طراحان برجسته تیم رضوانی است که تاکنون جوایز طراحی زیادی را از آن خود ساخته و به‌خاطر طراحی خودرهای استون مارتین DBC و فراری Xezri به شهرت رسیده‌است.سرانجام نسخه نهایی و تولیدی رضوانی بیست، به عنوان یک خودروی اسپرت خالص، خام و قدرتمند رسماً معرفی شد.

رضوانی موتورز و مالک ایرانی آن یعنی فردیس رضوانی، این خودرو را بر مبنای طراحی هواپیماهای جنگنده، سر و شکل داده است. سمیر سادیخف، طراح مشهور آذربایجانی، یک طراحی منحصر به فرد را برای این خودرو به سرانجام رسانده است.

بیست (Beast) روی شاسی و ساختار آریل اتم ۳ بنا شده است. در واقع این خودرو تنها ارائه یک بدنه آئرودینامیکی برای آریل اتم محسوب می‌شود. این بدنه شیک از جنس فیبر کربن با دماغه کشیده و رو به پایین خود، چراغ‌های کوچک و نگاه زهردار، هواکش‌های متعدد و بزرگ در جلو و پهلوها، اسپویلر جلو، دیفیوزر عظیم عقب و چرخ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی براق، متمایز از هر خودروی دیگری به نظر می‌رسد. شیشهٔ جلو بدون فریم و خودرو بدون سقف می‌باشد.

با ورود به کابین، فضایی بسیار ساده و خام را مشاهده خواهید کرد. صندلی‌ها تماماً از فیبر کربن بوده و نمایشگرهای دیجیتالی بزرگ همراه با سیستم سرگرمی سازگار با اپل CarPlay و فرمان اسپرت خودرو جلب نظر می‌کنند.قدرت این خودرو توسط یک پیشرانه چهار سیلندر 2/4 لیتری سوپرشارژر و توربوشارژر تأمین می‌شود. تقویت موتور باعث شده تا قدرت آن به ۵۰۰ اسب بخار برسد.با وجود وزن بسیار پایین ۷۴۸ کیلوگرمی خودرو و نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده آن، این خودرو قادر است شتاب حیرت‌انگیز صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در 2/7 ثانیه ثبت نماید. البته بیشینه سرعت آن تنها ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.قیمت پایه رضوانی بیست از ۱۶۵ هزار دلار آغاز می‌شود و ساخت هر دستگاه آن به گفته رضوانی، بین ۸ تا ۱۲ هفته زمان خواهد برد.

در ادامه شما را به دیدن تصاویری از خودروی سوپر اسپرت ایرانی-آمریکایی رضوانی بیست دعوت می کنیم:


 

ادامه مطلب ...

11 روستای زیبا از سراسر دنیا

مناطق بسیار زیبایی در گوشه و کنار دنیا وجود دارند و مردمانی که در آن‌ها زندگی می‌کنند تجارت خاص خود را فارغ از دغدغه‌های زندگی شهری دارند. اگر بودجه کافی برای سفر به دور دنیا ندارید، در ادامه می‌توانید لیستی از 11 روستای فوق‌العاده زیبا را ببینید.

 

کایزرزبرگ کامون، شمال شرق فرانسه

11-picturesque-villages-from-around-the-globe-1

 واژه کامون در در زبان فرانسه به معنای بخش یا شهر است. کایزرزبرگ نیز از جمله بخش‌های زیبا در شمال شرق فرانسه است که بیشتر به خاطر جنبه تاریخی‌اش در جریان جنگ فرانسه و آلمان شناخته می‌شود. این دهکده شباهت زیادی به شهری که در داستان دیو و دلبر دیزنی به تصویر کشیده شده دارد. البته اگر از طرفداران بازی باشید احیانا متوجه شباهت Riverwood town در بازی Skyrim به این دهکده شده‌اید.  ادامه مطلب ...

20 ابر عجیب از سراسر دنیا

حتما برای شما هم پیش آمده که به آسمان خیره شوید و به ابرها دقت کنید و گاهی با منظره جالب یا ترسناکی از نحوه قرارگیری ابرها مواجه شوید. اما گاهی اوقات شکل ابرها منحصر بفرد است. ابرهای آرامش‌بخش، ترسناک یا ابرهایی که به شکل صورت یک انسان در می‌آیند. در ادامه برخی از ابرها را که به صورت طبیعی یا در اثر طوفان شکل گرفته‌اند، با هم می‌بینیم.

تکزاس

20-incredibly-shocking-cloud-formations-across-the-world-1

سوپرسلی  قدرتمند در تکزاس که گرد باد عظیمی را بوجود آورده است.

   ادامه مطلب ...