همه چی بلاگ

همه چی بلاگ

هرگونه کپی برداری از وبلاگ باذکر منبع«گروه سالیجون»بلامانع است
همه چی بلاگ

همه چی بلاگ

هرگونه کپی برداری از وبلاگ باذکر منبع«گروه سالیجون»بلامانع است

عکسهای جدید چهره ها در شبکه های اجتماعی

سلفی پدر و پسری احسان و ارشان خواجه امیری
 

S A L I J O O N

 


حدیث میرامینی در نمایی از فیلم «عادت نمی‌کنم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان.
 

S A L I J O O N

 
ادامه مطلب ...

۱۴ باور منحصر به فرد میلیاردرها در مورد پول و ثروت


 

در دنیای امروزی هیچ چیز مثل مسائل مادی و پول و ثروت ذهن افراد جامعه را به خود مشغول نمی‌کند. با این حال مطالعات نشان داده است همین پول و مسائل مالی یکی از سخت‌ترین مشکلاتی است که مردم در قرن بیست و یکم با آن رو به رو هستند و همان‌طور که از شواهد پیداست تنها گروهی کوچک از عهده‌ی حل مشکلات مادی و تأمین امنیت مالی خود برمی‌آیند و مابقی همیشه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. تنها کافی است نگاهی کوتاه به آمار توزیع ثروت در جامعه بی اندازید تا وضعیت مالی اسفناک و دلهره‌آوری که اکثریت جامعه با آن درگیر هستند را درک کنید. خب، نتیجه‌ی این حرف‌ها چیست؟ نتیجه کاملاً واضح و روشن است. ۹۰ درصد افراد جامعه جزء طبقه‌ی فقیر و متوسط هستند و تنها ۱۰ درصد در طبقه‌ی مرفه و ثروتمند جای می‌گیرند.

تنها نتیجه‌ی منطقی و عاقلانه‌ای که از این موضوع می‌توانیم بگیریم این است که ثروتمندان، میلیونرها، میلیاردرها یا به طور کلی طبقه‌ی ثروتمند در مقایسه با طبقه‌ی فقیر و متوسط تفاوت‌های آشکاری دارند. در واقع، اعمال، افکار و گفتار آن‌ها به کلی با آنچه ما در طبقات فقیر و متوسط می‌بینیم متفاوت است. در ادامه ۱۴ باور منحصر به فرد ثروتمندان در مورد پول و ثروت را بررسی خواهیم کرد. جالب اینکه همین باورهای منحصر به فرد و عاقلانه است که موجب متفاوت شدن میلیاردرها شده است.

   ادامه مطلب ...

فرق بین زنده بودن و زندگی کردن...

 


 

زندگی باید چیزی فراتر از فقط نفس کشیدن باشد

زنده بودن یعنی نفس کشیدن. یعنی اکسیژن را داخل ریه‌ها بکشید و دی‌اکسیدکربن را بیرون کنید. یعنی هوای تازه را داخل ریه‌ها آورده و هوای مسموم را بیرون بفرستید. شاید این آسان‌ترین کار به نظرتان برسد. آنقدر ساده که خیلی از ما فقط به همین کار تا آخر عمرمان بسنده می‌کنیم، یعنی فقط نفس می‌کشیم. 

  
ادامه مطلب ...

آشنایی با 10 کشور آرام دنیا

موسسه اقتصاد و صلح فعالیت خود را بر مبنای توسعه شاخص‌هایی برای تحلیل صلح و سنجش ارزش اقتصادی آن انجام می‌دهد. این موسسه با محاسبه هزینه جرم و جنایت، تحلیل سطح ریسک کشورها و شاخص‌هایی از این دست فهرستی از کشورهای آرام جهان را منتشر کرده که در ادامه به 10 کشور اول این فهرست می‌پردازیم.

طبق شاخص صلح جهانی از سال 2008 تاکنون هر سال جهان خطرناک‌تر از قبل شده است. متاسفانه این روزها بسیاری از کشورها درگیر اقدامات تروریستی و مناقشات داخلی یا خارجی هستند. خوشبختانه کشورهایی هم هستند که هنوز در صلح و ثبات قرار دارند و اگرچه این کشورها هم کامل نیستند ولی به اندازه کافی آرام و امن هستند. در ادامه با 10 کشور صلح‌طلب و آرام دنیا آشنا می‌شویم.

 

10. نروژ

Norway

طبق شاخص صلح جهانی، نروژ یکی از آرام‌ترین کشورهای جهان است. درست مثل سایر کشورهای اسکاندیناوی نروژ آمار پایین جرم و جنایت را دارد. به دلیل سرمایه‌گذاری منطقی در تولید نفت، نروژ توانسته طی قرن گذشته به اقتصاد قدرتمندی دست پیدا کند. جای تعجب نیست که نروژ یکی از ثروتمندترین و گران‌ترین کشورهای دنیا است. به دلیل استاندارد بالای زندگی و رفاه اجتماعی نروژ واقعا یک کشور امن و راحت برای زندگی است. این کشور همچنین به دلیل طبیعت برجسته خود نیز مشهور است. نروژ کشور بسیار جالبی است که ارزش دیدن دارد.

   ادامه مطلب ...

خنده بازار دااااااااااااااااااغ آخر هفته...

 
 

اقا بابام گیر داده میگه نمی خوام روزه بگیری .

میگه اینجوری که تو سحری و افطاری میخوری حساب کردم کفارشو بدم کمتر در می آد.

خب چیکار کنم گشنم میشه!

 

salijoon.ws

   ادامه مطلب ...

معمای تصویری تعداد مربع ها


خوب نگاه کنید
چند مربع در تصویر بالا می‌بینید؟
توضیح: رنگ طوسی، به عنوان زمینه طرح استفاده شده است. برای یافتن جواب، فقط خطوط سیاه‌رنگ را مدنظر قرار دهید.
تا قبل از اینکه از تعداد مربع ها مطمعا نشدید پایین نروید و جواب را نبینید!

   ادامه مطلب ...

خطرناک ترین گذرگاه های روی زمین


 

در این ایمیل گذرگاه های بسیار خطرناکی را خواهید دید که نه تنها عبور از آن بلکه دیدن تصاویرشان هم جرات می خواهد ! تخته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با کابل های زنگ زده سرپا نگه داشته شده و تا چشم کار می کند ادامه پیدا کرده است. گذرگاه هایی که گاهی بر روی رودخانه ای خروشان و گاهی بر روی پرتگاهی عمیق قرار دارند و با هر حرکت باد این سو و آن سو می روند.اینها خطرناک ترین گذرگاه های روی زمین هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

گذرگاه فرشتگان، آمریکا

۸_۱

قله فرشتگان که در گذشته به معبد «آئولوس» شهرت داشت، مسیری طولانی، صخره ای و بسیار باریک دارد که در پارک ملی یوتا قرار گرفته است.مسیر ۴ کیلومتری از داخل پارک و منطقه گروتو آغاز شده و تا ارتفاع ۱۷۶۲ متری ادامه پیدا می کند. این قله آنقدر بلند، دور از دسترس و بکر است که کوهنوردان معتقدند تنها فرشتگان به آنجا رفت و آمد دارند. 

ادامه مطلب ...