همه چی بلاگ

همه چی بلاگ

هرگونه کپی برداری از وبلاگ باذکر منبع«گروه سالیجون»بلامانع است
همه چی بلاگ

همه چی بلاگ

هرگونه کپی برداری از وبلاگ باذکر منبع«گروه سالیجون»بلامانع است

شگفتی های طبیعت ایران در یک نگاه...

  طبیعت ایران سرشار از ناگفته ها و ناشنیده هایی است که تنوع و غنای آن بیننده را غرق در حیرت و شگفتی می کند. طبیعتی مملو از زیبایی و احساس که بیان آن با کلمات و حتی تصاویر ممکن نیست. اما چاره ای نیست جز تلاش برای نشان دادن این شگفتی ها در قاب عکسی ساده برای کسانی که امکان حضور در این طبیعت را ندارند و تلاش برای ترغیب کسانی که امکان سفر را دارند.

 
اما...

 
یادمان باشد که تنها یک زمین داریم و یک ایران. قدر این سرمایه را بدانیم و در حفظ زیبایی و شادابی آن بکوشیم که امانتی است از پدرانمان برای فرزندانمان.

...
 

 
 
مسیر پیاده روی ماسوله تا ماسال یکی از مسیرهای بسیار زیبای طبیعت گردی است که از ارتفاعات ماسوله آغاز و در نهایت به حوالی ماسال ختم می گردد. کل مسیر حدود 35 کیلومتر است که گروه های مختلف آنرا در طول 2 تا 3 روز طی می کنند. ابتدای مسیر با شیب مثبت و اندکی تند بوده و با پوشش گیاهی کم درخت و غالبا مرتعی است. مسیر از کوهپایه های "شاه معلم" بلندترین قله استان گیلان می گذرد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

   
 

 
 
آبشار زرد لیمه یکی از آبشار زیبای استان چهارمحال و بختیاری و ایران است. این آبشار با ارتفاع تقریبی 50 متر و عرض نزدیک به 200 متر به عنوان یکی از عریض ترین آبشارهای ایران شناخته می شود. مسیر دسترسی به آبشار طولانی و با پیاده روی سنگین است که نیازمند آمادگی جسمانی بالا و تجهیزات کوهنوردی کافی می باشد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
دریاچه سد شهید عباسپور یکی از دریاچه های مصنوعی و بسیار بزرگ ایران است که در استان خوزستان و محدوده شهر ایذه قرار دارد. این دریاچه به دارا بودن مناظر بی نظیر هرساله علاقه مندان بسیاری را به خود جذب می نماید... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
هموطنان بختیاری (عکس های بیشتر)

 

 
 
آبشار تنگ زندان یا "کردی کن" یکی از آبشار زیبای استان چهارمحال و بختیاری و ایران است. این آبشار با ارتفاع اندکی بیش از 100 متر و حجم آب بسیار زیاد یکی از عظیم ترین آبشار های استان چهارمحال و بختیار و ایران می باشد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 
 

 

آبشار شوی (تله زنگ) یکی از آبشارهای معروف جنوب غرب است که به لحاظ تقسیمات جغرافیایی جزء استان خوزستان به حساب می آید اما با توجه به اینکه مسیر دسترسی از طریق دورود است عموما این آبشار را جزء دورود در نظر میگیرد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
جره یا گرگر وسیله ای است که در مناطق صعب العبور و کوهستای غرب ایران به ویژه در استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان و خوزستان برای عبور انسان و احشام از رودخانه های خروشان استفاده می شود... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
در میان رشته کوه های زاگرس و در دامنه اشترانکوه، دریاچه آب شیرین دائمی تشکیل شده که به صورت یکی از جاذبه های دیدنی استان لرستان و حتی کل کشور شناخته می شود. دریاچه گهر با وسعت 85 هکتار، به طول تقریبی 1700 متر و عرض میانگین 500 متر در ارتفاع 2360 متری از سطح آب های آزاد قرار گرفته است. این دریاچه زیبا در فاصله حدود 35 کیلومتری شهرستان دورود واقع شده و مسیر اصلی دسترسی به آن نیز ز طریق همین شهرستان است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
دره کمجل یک دره فرسایشی در استان مازندران است که از بالادست سد سیاه بیشه شروع و به جاده چالوس حوالی هزارچم ختم میشود. این دره با داشتن بیش از 50 آبشار بزرگ و کوچک به محل مناسبی برای فعالیت های حرفه ای دره نوردی تبدیل شده است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 

فیلبند یکی از مرتفع ترین روستای ییلاقی استان مازندران است که جاده آن از جاده هراز و حدود 10 کیلومتر قبل از آمل به سمت شرق جدا می شود. این ییلاق از سطح دریا حدود 2300 مـــتر ارتفاع دارد که همین ارتفاع زیاد باعث خنکی و جذابیت آن دارد... (اطلاعات و عکس های بیشتر)


 

 
 
درفک یکی از قله های معروف استان گیلان است که با توجه به جنگلی بودن مسیرهای دسترسی به آن و همچنین سادگی فتح آن به یکی از قله های پرطرفدار در گیلان و ایران تبدیل شده است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
دره چاکرود، دره ای در استان گیلان است که از بالادست رحیم آباد و از حوالی منطقه ای به نام طیولا آغاز و و به سمت دریای خزر سرازیر می شود. چاکرود طول زیادی دارد اما بخش مناسب برای کار فنی، کوتاه و یک روزه است... (اطلاعات و عکس های بیشتر)

 

 
 
آبشار شاهان دشت، در روستای شاهاندشت واقع در کیلومتر ۹۶ جاده هراز (در ۶۵ کیلومتری شهر آمل) بخش امیری قرار دارد و از سمت جاده نسبت به آن دید وجود دارد. این آبشار پر آب، دائمی و عظیم، درجانب جنوبی جاده و رودخانه هراز باشکوهی وصف‌ناپذیر خودنمائی می‌کند که از کنار قلعه ملک بهمن بر روی یک‌کوه هرمی شکل مشرف به روستای شاهان‌دشت به پایین میریزد...  (اطلاعات و عکس های بیشتر)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.